F&G - fantasy game
Wejdź do świata jakiego jeszcze nie widziałeś. Forumowa gra rpg.

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Opis umiejętności

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum F&G - fantasy game Strona Główna -> Umiejętności
Autor Wiadomość
Gex
Administrator



Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:10, 16 Lut 2007    Temat postu: Opis umiejętności

Zielarstwo : Jest to nauka która pozwala na rozpoznawanie ziół. Zawiera w sobie wiedze na temat ich właściwości. Każdy zielarz wie kiedy i jak zbierać poszczególne części i rodzaje ziół. Bardziej doświadczony zielarz potrafi rozpoznawać coraz rzadsze rośliny, a także odkrywać nowe, czasami utajone właściwości starych. Ekspert zielarstwa potrafi np. użyć śmiertelnej trucizny do leczenia. Do zielarstwa zalicza się również podstawy przetwarzania ziół.

Tropienie : Jest to umiejętność dzięki której można czytać ślady w otoczeniu. Pozwala na rozpoznanie stworzenia jakie było w jakimś miejscu, a także określenie czasu, czyli jak dawno tam było i pozwala na podązanie za owym stworzeniem. By skutecznie korzystać z tropienia trzeba mieć szeroką wiedze o stworzeniach i środowiskach w jakich występują, jak odczytywać ślady i poznawać do jakiej istoty należą.

Retoryka : Umiejęrność posługiwania się tak słowami jak i mową ciała. A także stosowanie różnych sztuczek by zdobyć zaufanie, przyjaźń, bądź psychiczną przewagę nad rozmówcą. Wymaga od ucznia posiadanie wielkiej charyzmy. Retoryka pozwala na skuteczne wyciąganie informacji, przekonywanie ludzi do siebie. Jest to nic innego jak korzystanie z mocy perswazji. Retoryka jest ważną umiejętnością dla wielu prefesji (skrytobójców, bardów, aktorów, handlarzy)

Śpiew : jest to wykorzystanie własnych strun głosowych jak i dźwięków instrumentów by w formie melodii wpłynąć na słuchaczy, omamić ich, bądź zachwycić. Jest to forma obrony, pozyskiwania informacji jak i zarobku. Śpiew jest zwykle specjalizacją bardów, którzy jeśli muszą, używają go w walce by zyskać przewagę nad przeciwnikami. Moc dźwięków jest tym mocniejsza im osoba jest bardziej charyzmatyczna.

Wtopienie się w otoczenie : polega na wykorzystaniu otaczającego świata dla ukrycia własnej osoby. Istnieją różne kierunki rozwijania tej dyscypliny związane z maskowaniem się na tle wytworów natury, lub wtapianie sie w tłum i cienie.

Żelazne Ciało : to nic innego jak sztuka zahartowania swojego ciała dzieki czemu staje się odporniejsze na wszelkiego rodzaju fizyczne doznania (bół, zimno, ciepło itp). Jest wiele sposobów szkolenia się w tej dziedzinie, jedne polegaja na jak najsilniejszym doznawaniu bodźców przez jak najdłuższy czas, by się na nie uodpornić, innym sposobem może być szybkie zminy różnych wspołczynników by ogłupić reakcje bodźcowe.

Skradanie się : sztuka polegająca na bezdźwięcznym przemieszczaniu się po każdego rodzaju podłożu bez zdradzania swojej obecności. Przydatną umiejętnością jest akrobatyka. Skradanie się jest zależne głównie od zręczności.

Akrobatyka : jest to niezwykle trudna do opanowania technika, wymaga nielada zręczności. Czym jest akrobatyka sama w sobie, otóż należało by wspomnieć, że to nie tylko różnego rodzaju ewolucje, ale przede wszystkim sztuka poruszania się z gracją i niezwykłą równowagą. Dzięki gibkości ciała i równowagi akrobatyka jest również wykorzystywana w walce jako uniki. Wszechstronność akrobatyki pozwala na ulepszenie wielu innych zdolności takich jak: skradanie sie, wspinaczka.

Skrytobójstwo : jest dość specyficzną umiejętnością. Większość ludzi uważa, że nie ma łatwiejszej rzeczy na świecie, niż zabić. Jednak ta unikalna umiejętność pozwala połączyć wszystkie inne posiadane umiejętności dla osiągnięcia celu. Skrytobójcy są np. specjalistami w truciznach, niewielkich ostrzach itp.
Ważnym jest by łączyć odpowiednie umiejętności. Skrytobójstwo kieruje się do celu jakim jest szybkie, ciche i skuteczne zlikwidowanie celu. Dla skrytobójcy zabijanie to nie tylko przyjemna praca i sposób na spory zarobek, ale przede wszystkim sztuka i styl.

Czytanie z warg: Umiejętność ta pozwala dowiedzieć się, o czym ktoś mówi, nie słysząc jego głosu. Wystarczy być w odpowiedniej odległości od owej osoby, tak, by widzieć jej usta oraz znać język, jakim ona się porozumiewa. Umiejętność daje bardzo dobre efekty, gdy ktoś mówi wolno, gorzej jest jednak, gdy ktoś porusza ustami bardzo szybko. Zdolność wielce przydatna zwłaszcza dla złodziejaszków.

Fałszerstwo: Jak sama nazwa wskazuje jest to zdolność do podrabiania podpisów, dokumentów, monet i innych przedmiotów wartych takiego zachodu. Wyćwiczenie się w sztuce fałszerstwa zajmuje jednak wiele czasu i wymaga dużej dawki cierpliwości oraz skupienia.

Pływanie : Przydatna umiejętność, zwłaszcza dla żeglarzy. Zapewnia ona zdolność szybkiego pływania wszystkimi istniejącymi stylami oraz nurkowania pod wodą na większą głębokość. Dzięki tej zdolności można łatwo i bardzo sprawnie omijać podwodne przeszkody.

Jeździectwo : Umiejętność bardzo sprawnego przemieszczania się wierzchem. Pozwala wykonywać wiele czynności będąc w siodle i nie ogranicza jeźdźca. Niezwykle przydatne dla podróżników oraz innych postaci pragnących sprawnie przemieszczać się z miejsca na miejsce.

Identyfikacja : Zdolność odróżnienia prawdziwego antyku od zwykłego rupiecia, na przykład wysokiej klasy, ręcznie robioną biżuterię od taniej podróbki, lub antycznego miecza od zwykłego żelastwa. Pozwala ona także na rozróżnienie właściwości magicznych przedmiotu.

Zastraszanie : Umiejętność przeciwna do retoryki, która zamiast sprytu i inteligencji wykorzystuje fizyczny i/lub psychiczny atak na ofiarę, by wywołać efekt szoku i strachu, i w taki sposób zmusić do współpracy (oddania złota, udzielenia informacji itd.) Korzystające z niej osoby otacza zwykle zła sława.

Perswazja : Umiejętność niezwykle przydatna przy negocjowaniu cen. Osoba posiadająca tą zdolność jest w stanie uzyskać cenę dużo niższą lub wyższą (zależy, czy chce coś kupić, czy też sprzedać).

Wspinaczka : Jest to zdolność szybkiego i sprawnego poruszania się po powierzchniach pionowych (typu skała) bez potrzeby posiadania specjalistycznego sprzętu. Osoba korzystająca z tej umiejętności powinna być raczej wytrzymała fizycznie.

Blefowanie : Czyli innymi słowy zdolność kłamania na zawołanie i skutecznego wprowadzania ludzi w błąd. Niezwykle przydatne dla złodzieja.

Furia : Specyficzny rodzaj umiejętności. Niektóre osoby potrafią wprowadzić się w stan furii przy pomocy specjalnej mieszanki ziół lub sposobów magicznych, inne natomiast mają to wrodzone, poprzez napływ niektórych hormonów. Furię wyzwala najczęściej silny ból. Dość, że osoba będąca pod wpływem furii nie panuje nad sobą, przez co jej siła i odporność na obrażenia wzrasta, a zdolności racjonalnego myślenia maleją. Człowiek w stanie furii nie odczuwa ani zmęczenia ani bólu.

Kradzież kieszonkowa : Niepostrzeżone pozbawienie kogoś sakiewki, bez skierowania podejrzeń na własną osobę. Umiejętność cechująca złodzieja.

Zakładanie i rozbrajanie pułapek : Umiejętność ta pozwala przeistoczyć się przeciętnej osobie w prawdziwego łowcę. Pułapki te mogą być tak samo na zwierzęta, jak i na humanoidów, lub po prostu do ochrony jakiegoś konkretnego miejsca bądź też przedmiotu. Wprawny łowca potrafi wyposażyć swe sidła w dodatkowe opcje (np. trucizny, zapalniki itp.).
Umiejętność ta pozwala także na unieszkodliwienie pułapek założonych przez innych.

Pamięć fotograficzna : Niezwykle przydatna umiejętność. Swym charakterem przypomina to trochę robienie zdjęcia w ludzkiej pamięci. Pozwala ona na zapamiętanie fragmentu tekstu, bądź też wyglądu ryciny poprzez dłuższe spojrzenie na nie. Pozwala także na późniejsze odtworzenie ich z pamięci. Postać posiadająca ten dar nie musi czytać całej strony, by zapamiętać tekst, tak samo jak nie musi znać języka, w której została ona zapisana.

Dalekie widzenie : Umożliwia postaci wyraźne widzenie przedmiotów znacznie oddalonych od obserwatora. Nie zaburza to proporcji widzianego przedmiotu ani jego kształtów.

Iluzjonizm : Umiejętność nie spokrewniona z magią iluzji, choć przez większość ludzi z nią utożsamiana. Polega na odwracaniu uwagi i myleniu zmysłów. Umiejętność bezpośrednio związana z charyzmą, przydatna złodziejom, oszustom i sztukmistrzom cyrkowym.

Zmysł Obserwacji : Jest to umiejętność obserwacji otoczenia, wyszukiwania w nim anomalii i prawidłowości. Wychwytywanie dziwnego zachowania osób lub zjawisk, kojarzenie faktów, wnioskowanie. Osoby ze Zmysłem obserwacji zwykle są bardzo inteligentne i spostrzegawcze, widzą więcej niż inni i lepiej to analizują.

Nadzwyczajna Regeneracja : Jest to zdolność ciała do samoistnego leczenia zranień i uszkodzeń, a nawet regenerowania uszkodzonych tkanek i organów. Najprościej ujmując Nadzwyczajna Regeneracja znacznie przyśpiesza proces leczenia.

Oszałamiający Dotyk : Zdolność do oszołomienia, zatrucia, bądź na bardziej zaawansowanym poziomie sparaliżowania ofiary.

Znajomość lasu : Osoby przebywające wiele miesięcy bądź też lat wśród lasów lub puszczy wykształciły niezwykłą umiejętność poruszania się po owych terenach. Zdolność ta pozwala na bezpieczne przetrwanie w każdym lesistym obszarze bez narażania własnej osoby na niebezpieczeństwa i pobłądzenie. Postać żyjąca wśród drzew jest w stanie bezbłędnie rozpoznawać zwierzęta (nawet tylko po wydawanych przez nie odgłosach) oraz rośliny leśne. Potrafi także odnaleźć źródło wody pitnej w każdym gąszczu.

Odporność na Magię : Najprościej mówiąc, osoby posiadające tą umiejętność są z samej swojej natury nieco odporne na magię. Umiejętność ta ogranicza efekty magiczne jakich doświadcza osoba ją posiadająca, odpowiednio o :

Poziom 1 : 0-20%
Poziom 2 : 21-40%
Poziom 3 : 41-60%
Poziom 4 : 61-80%
Poziom 5 : 81-100%

Gdzie 0% to pełny efekt czaru, a 100% jego negacja.
Uwaga zdolność ta ogranicza także działanie przyjacielskich czarów! (np. leczenia)

Znajomość pustyni : Umiejętność przyrównująca postać do Beduinów przemierzających pustynię w karawanach. Mówiąc więc oględnie zdolność ta pozwala na przetrwanie na pustyni. Dzięki niej postać nie pomyli nigdy kierunku geograficznego, przemierzając pustynie oraz zawsze odnajdzie oazę. Zdolność ta pozwala także na uniknięcie niebezpiecznego kontaktu ze skorpionami, a w razie takowego pozwala na szybkie zneutralizowanie jadu (dzięki wrodzonej odporności na niego).

Odporność na trucizny : Osoby posiadające tą umiejętność są z samej swojej natury nieco odporniejsze na trucizny. Umiejętność ta ogranicza efekty, jakich doświadcza osoba ją posiadająca, odpowiednio o :

Poziom 1 : 0-20%
Poziom 2 : 21-40%
Poziom 3 : 41-60%
Poziom 4 : 61-80%
Poziom 5 : 81-100%

Gdzie 0% to pełny efekt trucizny, a 100% jej negacja.
Tak więc osoba posiadające 0% może z łatwością zostać otruta, a posiadająca 100% umiejętności spokojnie może jeść i pić wszystko, nawet z dodatkiem trucizny.

Wyostrzone zmysły : Umiejętność ta pozwala na dostrzeganie przedmiotów znacznie oddalonych oraz przy słabym świetle; dosłyszenie dźwięków bardzo cichych; wyczuwanie zmysłem powonienia niezwykle subtelnych i ulotnych zapachów; poprzez smak rozpoznawanie substancji oraz ich właściwości; oraz lepszą orientację w terenie poprzez dotyk.

Widzenie w ciemnościach : Umiejętność ta, mimo swej nazwy, nie pozwala na całkowite widzenie w ciemnościach, a jedynie na rozpoznawanie tak samo kształtów jak i kolorów w głębszym mroku. Dzieje się tak dlatego, iż w każdym przypadku wzrok potrzebuje chociażby minimalnej ilości światła.

Wrodzona Siła : Jest to w najprostszych słowach umiejętność zwiększająca naturalne predyspozycje ludzi. Postać posiadająca tą umiejętność dostaje bonus do statystyk odpowiednio wg. wzoru :

Poziom 1 : +2 do Siły
Poziom 2 : +4 do Siły
Poziom 3 : +6 do Siły
Poziom 4 : +8 do Siły
Poziom 5 : +10 do Siły

Wrodzona Zwinność : Jest to w najprostszych słowach umiejętność zwiększająca naturalne predyspozycje ludzi. Postać posiadająca tą umiejętność dostaje bonus do statystyk odpowiednio wg. wzoru :

Poziom 1 : +2 do Zwinności
Poziom 2 : +4 do Zwinności
Poziom 3 : +6 do Zwinności
Poziom 4 : +8 do Zwinności
Poziom 5 : +10 do Zwinności

Wrodzona Wytrzymałość : Jest to w najprostszych słowach umiejętność zwiększająca naturalne predyspozycje ludzi. Postać posiadająca tą umiejętność dostaje bonus do statystyk odpowiednio wg. wzoru :

Poziom 1 : +2 do Wytrzymałości
Poziom 2 : +4 do Wytrzymałości
Poziom 3 : +6 do Wytrzymałości
Poziom 4 : +8 do Wytrzymałości
Poziom 5 : +10 do Wytrzymałości

Wrodzona Inteligencja : Jest to w najprostszych słowach umiejętność zwiększająca naturalne predyspozycje ludzi. Postać posiadająca tą umiejętność dostaje bonus do statystyk odpowiednio wg. wzoru :

Jak powyżej /\

Wrodzona Charyzma : Jest to w najprostszych słowach umiejętność zwiększająca naturalne predyspozycje ludzi. Postać posiadająca tą umiejętność dostaje bonus do statystyk odpowiednio wg. wzoru :

Powyżej /\

Celność : Określa zdolność osoby do trafienia konkretny cel. Nie jest wymagana, ale bardzo podnosi skuteczność wszelkich ataków dystansowych od rzucenia kamieniem do strzelenia z łuku refleksyjnego. Celność pomaga też namierzać poruszające się cele.

Znajomość morza : Osoby przebywające wiele miesięcy bądź też nawet i lat na otwartych wodach (głównie żeglarze) wykształciły niezwykłą umiejętność orientacji na morzu. Dzięki tej zdolności są w stanie nie tylko obrać odpowiedni kierunek żeglugi, lecz i również znają się na istotach zamieszkujących głębie, a także na morskich roślinach.

Żeglarstwo : Zdolności orientacji w położeniu na morzu oraz wszelkie sztuki związane z kierowaniem statkiem

Budownictwo : Jest mało rozpowszechnioną dziedziną, choć pracy dla specjalistów nigdy nie brakuje. W większosci budowniczowie są wędrowcami, którzy chodzą od wsi do wsi i za wikt i nieco złota naprawiają, co wymaga naprawy. Jedynie w dużych miastach budowniczy może osiąć na stałe bez obawy o pracę.

poziom 1 : budownictwo niskie na zasadzie "będzie się trzymać"
poziom 2 : budownictwo wielopiętrowe
poziom 3 : budownistwo architektoniczne (elewacje, freski, maszkarony itp.)
poziom 4 : umaszynowienie (młyny, maszyny oblężnicze itp.)
poziom 5 - do uzyskania w zadaniu na zbudowanie miasta !@!@!

Unikanie pocisków : Umiejętność ta wskazuje na dużą zręczność postaci posiadającej ją, lecz równie dobrze może być to jedynie wyćwiczony odruch. Zdolność pozwala na unikniecie strzał, bełtów oraz kamieni, które lecą w kierunku postaci. Umiejętność ta nie przynosi jedynie pożądanych efektów w momencie, gdy pociski wystrzelone zostaną w plecy postaci.

Mowa Zwierząt : Jako że zwierzęta nie potrafią wydawać dźwięków artykułowanych, zdolność ta jest 'mową' tylko z nazwy. Polega ona na bezbłędnym odczytywaniu zachowań, oraz odgłosów zwierząt, aby określić, jakie intencje kierują zwierzęciem, jakie uczucia posiada w danej chwili oraz jakie są jego potrzeby.

Odporność na ogień : Osoby posiadające tą umiejętność są z samej swojej natury nieco odporniejsze na ogień. Umiejętność ta ogranicza efekty, jakich doświadcza osoba ją posiadająca, odpowiednio o :

Poziom 1 : 0-20%
Poziom 2 : 21-40%
Poziom 3 : 41-60%
Poziom 4 : 61-80%
Poziom 5 : 81-100%

Gdzie 0% to pełny efekt poparzenia, a 100% całkowity brak owych.

Odporność na Zimno : Osoby posiadające tą umiejętność są z samej swojej natury nieco odporniejsze na zimno. Umiejętność ta ogranicza efekty, jakich doświadcza osoba ją posiadająca, odpowiednio o :

Poziom 1 : 0-20%
Poziom 2 : 21-40%
Poziom 3 : 41-60%
Poziom 4 : 61-80%
Poziom 5 : 81-100%

Gdzie 0% to pełny efekt zamrożenia, a 100% całkowity brak odczuwania nawet chłodu.

Handel : Osoba posiadająca tą zdolność jest w stanie korzystniej kupić i sprzedać towar, oraz wycenić jego właściwą wartość. Dzięki swym umiejętnością potrafi przekonać nawet opornego klienta, że nadtłuczony gliniany wazon jest cenną, starożytną wazą.

Żelazne racje : Dzięki tej zdolności człowiek jest w stanie przetrwać więcej dni bez jedzenia oraz wody niż przeciętna osoba.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum F&G - fantasy game Strona Główna -> Umiejętności Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin